10.11.2011

With my sister

Tämä nyt tulee ihan erittäin myöhässä, pahoittelen, mutta näin tärkeästä asiasta ei vaan voi jättää kertomatta. Minun ihanin (ainoa) pikkusiskoni Helmi kävi siis täällä poikaystävänsä kanssa koulujen syyslomalla. Ja tästähän on siis muutaman päivän päästä kuukausi. :D Ei ole minun vikani tämä myöhäisyys, piti odottaa että systeri suvaitsee lähettää minulle kuvat meidän järkkäristä, koska omalla pikku pokkarillani en ottanut yhtä ainutta kuvaa koko aikana. Nyt on entistä ikävämpi kunnon kameraa kun sai sellaisen käsiinsä muutamaksi päiväksi.... Tekisikö edes mieli alkaa kajota vähän enemmänkin siihen "opiskelijatiliin" ja ostaa joku mukavan iso ja tehokas järkkäri, apua!


Helmin ja Artun tulomatka ei mennyt ihan putkeen, mukaan mahtui koneen hajoamista, jatkoyhteydestä myöhästymistä ja liikenneruuhka Saksan autobaanalla. Tästä johtuen he olivat sitten perillä vasta yhdeksän jälkeen illalla. Tämä tarkoitti minulle mukavaa muutaman tunnin istuskelua puoliksi suljetulla rautatieasemalla, hiphip. Seuraavan päivänä eli lauantaina kävin sitten hakemassa heidät hotellilta, käytiin ostamassa rautatieasemalta patongit mukaan ja hypättiin Colmariin menevään junaan.





Colmar on siis semmoinen pienehkö ja tunnelmallinen kaupunki 60 kilsaa Strasbourgista etelään. Jostain olen lukenut, että Colmar on kuin pienois-Strasbourg, ja turistille miellyttävämpi. Joten sinne piti sitten päästä! Ja kannatti, mä ainakin hurmaannuin paikasta ihan kunnolla. :)

 

Siskoni on kaunotar. <3


Artun mielestä kuvatessa ei ole tarvis nousta seisomaan tai katsoa että mitä kuvaa. Hyvin onnistui ilmankin.


"Nyt otetaan hauskoja siskokuvia. Näytä sinä plösähtäneeltä niin mä näytän vaan tyhmältä."


Nuorta lempeä ja sillai.

Ja joku miettii kuitenkin: Kyllä meillä Helmin kanssa ihan samat vanhemmat on. Perittiin vaan vissiin ne ihan päinvastaiset geenit, kun ei hirveesti yhteistä ulkonäössä (tai luonteissa sen puoleen) löydy. :D 

Sunnuntaina hiimailtiin sitten Strasbourgissa. Kierreltiin ratikalla, käytiin leffassa ja syömässä. Siitäkin päiästä tarttui mukaan pari kuvaa.



 Nämä kolme ovat itse asiassa kaikki samasta paikasta, Place Kleberiltä ja sen suihkulähteeltä.

 
Arttu ja öinen Petite France eli vanhakaupunki. Näistä kuvista muuten, ne on tosiaan lähetetty mesen kautta, ja siinä sivussa näköjään vähän pakattu ja pikselimurhattu. Harmittaa...

Maanantaina Helmi ja Arttu sitten kiertelivät keskenään Strasbourgissa ja shoppailivat matkalaukkunsa täyteen. Minä työskentelin iloisesti täällä kotona. Tiistaina he tulivat päiväksi käymään Mutzigissa ja katsomaan vähän että millainen pikkukylä tämä minun uusi kotini sitten on. :D Illalla kielikurssin jälkeen he sitten saattoivat minut vielä bussille, itse lähtivät yöllä neljältä ajamaan kohti Frankfurtin lentokenttää. Oli huippua kun kävitte, tälleen vähä myöhässä sanottuna. <3 Jouluna nähdään taas!




1 kommentti:

  1. <3 ihania kuvia! ja sitä vaan kans, että mun fb profiili on jotenki pois käytöstä ni en saa suhun yhteyttä :D

    VastaaPoista

kerro vain!