Näytetään tekstit, joissa on tunniste kirpparit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kirpparit. Näytä kaikki tekstit

27.4.2012

(Stu)dying

Otsikon sanaleikki on vanha vitsi jo, mutta tällä hetkellä tuolta kyllä tuntuu: tampereen viestintäkoulutuksen pääsykokeisiin on aikaa 2 viikkoa 4 päivää, ja minulla on vielä kokonaan lukematta toinen kirjoista (150 sivua) ja muistiinpanot tekemättä alkua lukuunottamatta molemmista (yhteensä 350 sivua). Tämän lisäksi olin ihan autuaasti unohtanut, että haen kyseiseen kouluun kuvajournalismin hakukiintiön kautta - tämä tarkoittaa vielä yhtä ennakkotehtävää lisää. Joka on siis tietty tekemättä. No, onneksi se sisältää vain kaksi tehtävää, joista toinen on tosin kaksiosainen. Mutta kiire on silti, aika kovakin. Seuraavat kaksi ja puoli viikkoa pitäisi ihan oikeasti jaksaa vain tsempata sen opiskelun kanssa ja pitää tahti tehokkaana, kun alku meni hukkaan sellaisessa löysäilyssä.

Eilen sain viimein lopetettua ensimmäisen kirjan ja aloitettua sen muistiinpanot. Kirjan lopetuskappale esimerkkeinen tosin oli niin huono, että tulin sen lukemisesta vain kamalan äkäiseksi. :D Onneksi kaunis (vihdoin!!) aurinkoinen sää ja kotimatkalla bongattu kirppari pelastivat päiväni: 8 frangilla eli ehkä noin 6,5 eurolla matkaan lähtivät seuraavat ihanuudet:




Eivätkös pastellivärit, vekit ja liivimalliset paidat ole nyt kuuminta muotia? ;) Halvalla lähti kesäisen hempeä asustus plus vielä suloinen "kirjastosäkki". En ole varmaan ikinä löytänyt kirpparilta mitään näin aidoisti kaunista! Etenkin tuo hame sai minut huokailemaan, siinä on jotain niin omanlaistaan, klassista hempeyttä. Menikö runonlausunnaksi? Tässäpä tämä asuste sitten käytännössä eli päälle puettuna.

Oho, onpas tukka pitkä. Minullahan ei siis ole nyt pidennyksiä, tuo kaikki on omaa. Ja helevetin huonokuntoista. :D Kampaaja saksii varmaan iloiset viisi senttiä pois kun seuraavan kerran nähdään. kaksarikin on kasvanut, oi kun kiva!  Minä olen siis hyvin erittäin paljon ihastunut tähän asuun, mutta silti jokin vähän epäilyttää. Onko se pikkuisen liian hieno? Ihan minua se ei ainakaan ole, mutta sen nyt ei pitäisi ikinä antaa rajoittaa, tyyliään voi aina uudistaa. Mutta onko se kuitenkin liian fiini arkikäyttöön, vai pitäisikö se säästää kesän virallisempiin juhliin? Toisaalta olisi niin hauska kuvitella itsensä fillarin (minä sitten oletan että kun tulen takaisin kotiin niin minulla on vielä semmoinen, vink vink kotiväki!) selkään kirjastokassi tangossa roikkuen kohti lähintä puistoa lueskelemaan ja syömään piknikeväitä..... tai jotain muuta vastaavaa. :D Sanokaa te, hölisenkö minä täällä ihan omiani?

 Muistutan muuten jälleen kerran kyselypostauksesta, jonka aiheena on au pairin työ ja kaikki siihen liittyvä. Vasta yksi on uskaltautunut lähettämään kysymyksiä, joten tästä ideastani on hyvää vauhtia tulossa pienoinen floppi. Pelastakaa minut tältä kohtalolta, jookos? :D Tackar!

2.2.2011

Kreisi kiertelypäivä

Takki: Vero Moda  Huivi: Vero Moda  Kengät: Vagabond  Karvahattu: Epämääräinen katukauppa, Lontoo


Tauti on poissa! Elävien kirjoihin palautumista sainkin juhlia sitten enkun prelin merkeissä, tapahan se sekin. :) Mutta sen jälkeen lähdettiin tyttöjen kanssa Hullulle Kirpparikierrokselle! Reissun tarkoitus oli etsiä meille penkkarivaatetusta, sekin päivä kun tuntuu tulevan koko ajan vaan lähemmäksi. Sitä ennen kävimme yhdessä aivan super-duper-hyper ihanassa pikku kaupassa, jonka edessä ehdin poseerata hetkisen komeassa talvivarustuksessani. Tämän näköisenä minä siis kuljen ympäri kaupunkia, aika kiva eikö? Kädessä olevat pussukat antavat vihjettä tämän ihanan kaupan luonteesta, aion kuitenkin kertoa siitä lisää vasta myöhemmin.

Tämän jälkeen lähdimme joukolla tarkistamaan Kuopion uusimman kirpputorin, Charlotte's Second Hand Shopin. Ja pakko sanoa että tykkäsin tosi paljon! Pienen tuntuinen paikka, mutta luultavasti juuri tästä johtuen tavara oli hieman laadukkaamman ja valikoidumman oloista kuin mihin olen yleensä kirppareilla tottunut. Löysin sieltä aivan ihanat korolliset nahkabootsit, mutta jouduin jättämään ne hyllyyn, koska olisin varmasti nyrjäyttänyt niillä nilkkani. :s Harmillisen mutkut varret. Mutta tuonne kirpparille voisi vaikka itsekin viedä tavaraa myyntiin.

Uusi vakkaripaikka!

Charlotesta kipitimme vielä naapurirakennuksen City Pörssiin, kaupungin "the kirpparille", ja sieltä vielä Käherrystarvikkeeseen etsimään penkkarimeikkejä, peruukkeja ja muuta mukavaa ylimääräistä härpäkettä. Itse en löytänyt penkkareita varten mitään, mutta kaverin asusta on tulossa huikea. ;)


Mutta jotain muuta mukaan kyllä tarttui: Kaksi laukkuihanuutta! Pienemmän löysin Charlotesta, ja se sopii täydellisesti pieneksi baarilaukuksi, kunhan vain käyn vaihdattamassa huonokuintoisen hihnan tilalle uuden. Ajattelin ostaa siihen "kultaisen" ketjun. Ainiin, hinta: Kolme euroa. :D
Suurempi tuli tilaukseen, olen nimittäin jo pari viikkoa etsinyt itselleni sopivaa treeni/matka/yökylä/kamanroudauslaukkua. Ja nyt se löytyi, tarpeeksi iso vain parillakympillä! Tämä nahkajäljitelmäinen ihanuus hyppäsi mukaan City Pörssistä. Näitä kahta katsellessa ei voi olla mitään muuta kuin tyytyväinen. Thank God kirppiksistä!